In het boek tussentijd omschrijft Erik Hensel het verhaal van twee broers, Damian en Paul, die elkaar naar jaren weer zien. Damian ziet Paul op tv, nadat Paul jaren geleden het ouderlijk huis het verlaten en zijn eigen weg ging. Het blijkt dat Paul terminaal ziek is en Damian besluit hem op te zoeken om te weten te komen hoe het Paul is vergaan en waarom hij weggegaan is. In de gesprekken tussen de twee broers gaat het over geluk, liefde, carrière en ook de naderende dood van Paul.

Het verhaal is een goed idee. Een mooi verhaal over twee broers die elkaar uit het oog verloren zijn en elkaar toch weer zien in de laatste weken van Paul zijn leven. Maar in het boek mist de uitwerking. Er is geen diepgang, het gevoel moest, het is oppervlakkig. De lagen in het verhaal missen. Ondanks de diepgang die miste was de schrijfstijl wel erg prettig. Het las vlot door, maar hier en daar waren er wel spel en grammaticale fouten te vinden in de tekst. Een echt plot was er niet het verhaal was voorspelbaar en er zaten weinig verassende elementen in het boek. Daarnaast blijven er aan het eind van het boek nog verschillende vragen openstaan en wordt het boek niet naar genoegen afgesloten.

Het boek had een goed concept met vele levenslessen, maar is onvoldoende uitgewerkt om er diepgang en gevoel in te leggen en je mee te nemen in het verhaal.

Reacties op: Goed concept, matig uitgewerkt

Tussentijd - Erik Hensel