Beklemmend

Desirée 19 juni 2020
Grace heeft een zusje Millie met het downsyndroom. Ze hebben met elkaar afgesproken dat, als Millie klaar is op de kostschool, ze bij Grace gaat wonen.

Dan ontmoet Grace de knappe Jack. Hij valt voor een blok voor Grace en hij houdt ook erg veel van Millie. Grace en Jack trouwen en alles lijkt perfect. Maar meteen na het trouwen laat Jack een andere kant van zichzelf zien. Hij sluit Grace op en hij bepaalt alles wat zij wel en niet mag doen. Grace probeert te ontsnappen aan deze psychopaat, voordat Millie bij hun in huis komt wonen.

Wat een ontzettend beklemmend verhaal. Vanaf het begin ging het onder mijn huid zitten en ik moest verder blijven lezen.

Ontzettend knap dat de schrijfster met weinig personages een goed verhaal heeft geschreven en je zo betrokken bent met Grace.

Het verhaal is opgedeeld in hoofdstukken van ‘verleden’ en ‘heden’. Dit zorgt voor veel duidelijkheid en de hoofdstukken lezen makkelijk weg.

Het slot is niet erg verrassend, maar wel precies zoals je verwacht dat het verhaal eindigt.

De omslag met de deur past goed bij het verhaal en de titel.

Meer recensies van Desirée