Geweldig debuut!

Desirée 30 juni 2019
Sayer Altair is FBI-agente en neuroloog. Als neuroloog doet ze hersenonderzoek bij moordenaars. Ze wordt door de FBI naar een huis geroepen waar een dood uitgehongerd meisje in een kooi wordt gevonden. Sayer gaat het onderzoek leiden. Het meisje is Gwen van Hurst en zij is de dochter van een senator, hierdoor krijgt de zaak meteen veel media aandacht. Dan ontdekt Sayer dat er nog een meisje is ontvoerd en ze geeft alles om het meisje op tijd te vinden.

Wat een geweldig boek! Vanaf het begin is de spanning aanwezig en het boek raast maar door. Hierdoor is het bijna niet weg te leggen, dit komt mede door de korte hoofdstukken.

Het personage van Sayer Altair is geen sterotype, zo is ze bijvoorbeeld een donkere vrouw. Ik vind dat top en vanaf het begin voelt het personage vertrouwd.

Het slot is verrassend, maar ik had al snel een vermoeden wie de dader is. Het boek is slim in elkaar gezet en heeft geweldige wendingen. Wat mij betreft mag het snel verfilmd worden.

De oorspronkelijke titel van het boek is ‘Caged’, deze passende titel is letterlijk vertaald naar het nederlands.

Het tweede deel over Sayer Altair heet ‘Buried’, dit boek moet ik ook zeker gaan lezen!

Meer recensies van Desirée