Heeft zeker potentie

Desiree 03 september 2020
Mijn mening over het boek:

De cover: De cover is ontworpen door één van mijn favoriete illustratoren: Tara Spruit a.k.a. Taratjah dus je kunt wel begrijpen dat ik hem prachtig vindt. Ik hou van draken en de interpretatie van Taratjah vind ik geweldig. Ook is het boek een mooie hardcover editie met 2 prachtige, bijpassende boekenleggers.

De schrijfstijl: Omdat ik dit prachtige boek gekregen heb vind ik dit heel moeilijk om te zeggen. Maar ik wil wel eerlijk zijn in mijn recensie. De schrijfstijl was niet echt mijn smaak. Ik vond het redelijk kinderlijk geschreven. Het voelt voor mij ook meer aan als een middle grade dan als een YA. Ik denk zelf dat hier veel winst uit te behalen was geweest als er toch een onafhankelijke uitgeverij achter had gezeten, die dit zou kunnen laten bijschaven door de auteur. Ook staan er nog wat fouten in het boek, die er eerder zouden zijn uitgehaald als een uitgeverij verantwoordelijk was voor de eindredactie en wellicht ook als er andere proeflezers waren geweest.

Het verhaal: In het boek volgen we meerdere personen: Eilika, een dorpsmeisje dat smacht naar avontuur. Solix, een heilige beschermer die zichzelf niet heilig of beschermend voelt. Ylva, ijsmagiër en aanstaande vrouw van de kroonpins. Ook volgen we Aster, alleen haar naam vergat ik dus de hele tijd. Het verhaal vond ik, ondanks de meerdere personen en de kinderlijke schrijfstijl, toch erg leuk. Het heeft zeker veel potentie. Als het eenmaal wat beter uitgewerkt is zou het een top verhaal zijn. Ik begreep dat het een eerste deel is van een vijf-delige serie. Ik hoop dat er in de volgende delen/volgende drukken iets meer aandacht gaat naar de typfoutjes die er instaan en dat de dialogen iets volwassener zijn. Verder vind ik het zeker een tof verhaal en ik ben ook benieuwd naar het verloop van het verhaal.

Mijn conclusie: Ik geef het boek 3 sterren ☆☆☆ Het heeft zeker potentie maar het kan nog iets beter uitgewerkt worden.

Meer recensies van Desiree