Spannend origineel 1e deel van een young-adult trilogie

Desirée 11 februari 2024
Noa wordt wakker en ze heeft geen idee waar ze is. Ze ligt op een operatietafel met een litteken op haar borst. Ze ontsnapt uit het gebouw. Daarna probeert ze te onderzoeken wat haar is overkomen, ze is hacker en kan aan veel informatie komen.

Peter is ook een hacker en hij gaat op onderzoek uit door de dossiermappen van zijn vader te bekijken. Daar vindt hij een map Project Persefone. Als hij verder graaft wordt plot zijn deur ingetrapt door onbekende mannen.

Noa en Peter kennen elkaar van een hackers community. Ze besluiten samen te gaan werken om achter de waarheid te komen. Maar er zijn mensen die er alles aan doen om ze te stoppen en ze moeten vrezen voor hun leven.

Een spannend origineel eerste deel van een young-adult trilogie. Vanaf het begin spring je in een bloedstollende situatie en in heel het verhaal is er spanning aanwezig.

De hoofdpersonages zijn Noa en Peter. Ze zijn goed uitgewerkt karakters met een bewogen verleden

Op de omslag staat een oog en uitkijktoren, deze passen goed bij het verhaal. Het ziet spannend uit. De oorspronkelijke titel is ‘Don’t turn around’. De Nederlandse titel ‘Het experiment’ vind ik toepasselijker.

Jaren geleden heb ik ooit een preview gelezen van dit boek in het magazine Crimezone. Altijd is dit verhaal door mijn hoofd blijven spoken. Ik ben blij dat ik het heb gelezen en de vervolgdelen ga ik binnenkort ook lezen.

Meer recensies van Desirée