Echte Rene Appel

Desirée 13 februari 2020
Manon is 19 jaar en ze probeert haar draai in het leven te vinden. Ze werkt in de slagerij van haar familie, maar eigenlijk vindt ze dat niet leuk. Als ze een relatie krijgt met Roy is haar rustige leventje afgelopen. Ze gaat met hem samenwonen en in het begin geniet ze met volle teugen. Totdat ze de andere kant van Roy ontdekt en er achter komt dat hij een crimineel is. Kiest ze voor hem of voor zichzelf?

Zoals alle boeken van René Appel leest dit boek ook heerlijk weg en is moeilijk weg te leggen. Het is niet zo zeer de spanning, maar de vlotte schrijfstijl waardoor je het boek wilt blijven vasthouden.

Het personage van Manon is goed uitgewerkt. Je beleeft het verhaal door haar ogen. Maar het verhaal wordt ook beschreven vanuit het personage van Roy en zijn problemen worden snel duidelijk.

Het slot is spannend en goed in elkaar gezet. Eigenlijk wilde ik nog wel verder lezen om nog meer te weten te komen.

De titel zegt veel over het verhaal. De omslag is helaas niet heel erg veel zeggend.

Meer recensies van Desirée