Vlot en spannend verhaal

Desirée 03 november 2023
Julia Koolhuizen en haar vriend Steffan ontvangen van een onbekende afzender een adventskalender. Achter de deurtjes zitten geen chocolaatjes, maar een onaangename gebeurtenis. Ze moeten snel de verzender van de adventskalender vinden om erger te voorkomen.

Een spannend vlot verhaal dat je in één keer uit wilt lezen. Tamara Geraeds heeft een fijne directe schrijfstijl.

Het hoofdpersonage is Julia, voor een kort verhaal leer je haar niet heel goed kennen, maar dat is ook niet nodig. De gevoelens die ze heeft komen zeker aan bij de lezer, je begrijpt het als ze bang, boos en verdrietig is.

Het slot is geniaal verzonnen en de ontknoping zag ik niet aankomen.

Op de omslag staan deurtjes van een adventskalender met bloed, dit is heel erg toepasselijk bij het verhaal. De titel vind ik ook goed gevonden, want het zijn letterlijk vakken van wraak.

Een onderliggende boodschap van het verhaal is dat we vaak gericht zijn op de mindere kanten van mensen in plaats van de goede kanten.

Meer recensies van Desirée