Geweldig sprookje!

Desirée 10 september 2020
Dit is het vierde deel van The Lunar Chonicles-serie.

Prinses Winter is de stiefdochter van Levana. In tegenstelling dat Levana is zij erg aardig en sociaal. Winter heeft een mooi uiterlijk ondanks de littekens op haar gezicht.

Winter is verliefd op Jacin, haar persoonlijke lijfwacht. Ze zijn al jaren bevriend en hij helpt Winter als ze het moeilijk heeft.

Cinder, Scarlet, Cress zijn een plan aan het uitvoeren om Levana van de kroon te stoten. Winter zou een goede bondgenoot van hun kunnen zijn, aangezien zij grote invloed kan uitoefenen op de situatie.

Wederom is dit deel spannend, heftig, romantisch en sprookjesachtig. Dit verhaal is gebaseerd op Sneeuwwitje. Levana is de boze stiefmoeder en Winter de mooie prinses. Het originele sprookje is duidelijk te herkennen in het verhaal.

Het verhaal leest als een film. In mijn hoofd zie ik alles levensecht voor me. Wat mij betreft mag deze serie beslist worden verfilmd.

Het personage van Winter wordt in dit boek verdiept. Maar ook de verhaallijnen van de andere personages, Cinder, Cress en Scarlet gaan verder. Heel fijn dat alles in elkaar valt.

Dit is eigenlijk het laatste deel uit de serie, maar er is nog ‘Alle sterren’ met 9 nieuwe verhalen. Deze wil ik ook nog binnenkort gaan lezen.

Meer recensies van Desirée