Iedereen heeft een geschiedenis

DonderDesign 18 juni 2020
In Nasleep komen heel veel personages voorbij. Ze hebben allemaal hun eigen verhaal. Hun eigen zoektocht maar wat je leert van een zoektocht is dat het niet gaat om wat je zoekt maar wat je leert onderweg ernaartoe. Dat is wat er gebeurt in Nasleep. Het zijn soms wel iets te veel personages maar mocht je door de vele namen het even kwijt zijn dan ga je naar de laatste bladzijde en dan kan je zien wie het is want alle personages staan genoteerd. Net als een landkaart en stambomen van families.

Het is een verhaal wat zich afspeelt in de middeleeuwen maar de gebeurtenissen zijn van alle tijd. Liefde, oorlog, misbruik, pijn, familie, relaties, trauma, vertrouwen, alles komt voorbij. De setting is anders maar het zijn gebeurtenissen die altijd plaatsvinden en daardoor vind je herkenning in de gebeurtenissen. Het was wel heel vol, vol met mensen maar ook informatie over allerlei gebeurtenissen en gedachtes. Hierdoor had ik zeker in het begin wat moeite want toen was er heel veel nieuwe informatie. Hoe verder ik kwam hoe lekkerder het las. Ik kon goed voorstellen hoe Markenrode eruitzag en ook hoe de zusjes eruitzagen van Floris. Hoe Marthe het haar knipte van haar dochter en hoe hun huisje eruit zag.

Meer recensies van DonderDesign