Spannende psychologische thriller die de aandacht niet laat verslappen!

dphn 10 november 2023
In 'Het perfecte gezin' volgen we Caro, Oscar en hun dochter Violet. Ze verhuizen naar een villa aan de rand van de bossen en ontmoeten verschillende mysterieuze buren. Dan wordt er ineens een baksteen door de ruiten van hun huis gegooid, en wanneer dochter Violet verdwijnt verandert hun leven helemaal in een nachtmerrie. Dan blijkt dat iedereen geheimen met zich meedraagt..

Ik heb dit boek met veel plezier gelezen en gerecenseerd in opdracht van HarperCollins! Heel erg bedankt voor het toesturen van dit boek!

Het verhaal begint gelijk onwijs sterk, want de proloog is spannend en mysterieus. Dit pakt meteen de aandacht, en je wordt meteen het verhaal in gezogen.

De verschillende karakters zijn goed omschreven. Een aantal komen vanaf het begin over als sympathiek, maar ook enkele karakters totaal niet. Ook zit er genoeg mysterie in de karakters en het verhaal, waardoor je heel graag verder wil lezen. De korte hoofdstukken die vanuit wisselend perspectief geschreven zijn en in verschillende tijden plaatsvinden, helpen hier ook in mee. Gedurende het boek zijn er verschillende cliffhangers en twists, waardoor je aandacht geen moment verslapt. Dit vond ik heel sterk gedaan!

De verschillende verhaallijnen nemen de overhand in de eerste helft van het boek. Je blijft je tijdens het lezen afvragen hoe alle verschillende verhaallijnen en perspectieven uiteindelijk samenkomen en het is geen moment saai. Toch krijgt het verhaal pas écht vaart wanneer ongeveer halverwege Violet verdwijnt.

De ontknoping en het einde van het boek kwam wat mij betreft een beetje abrupt. Wellicht had dit ook te maken met het feit dat het verhaal wat laat op gang kwam.

Al met al vond ik 'Het perfecte gezin' een spannende psychologische thriller waar ik ontzettend van heb genoten. Dit boek is zeker een aanrader!

Meer recensies van dphn