In één woord: WOW!

dphn 28 maart 2024
'Moederskind' is gewoonweg briljant! Wat een eer dat ik door de auteur ben gevraagd deel te nemen aan deze blogtour. Onwijs bedankt daarvoor!!

In het boek volgen we Eveline, die haar moeder is verloren. Na de begrafenis ontvangt ze ineens brieven van haar overleden moeder, waaruit duidelijk wordt dat ze iets vreselijks heeft gedaan. Daarnaast volgen we ook Alice, een tienermeisje die onderweg naar huis ineens wordt ontvoerd. Eveline besluit met de brieven op onderzoek uit te gaan wanneer de politie haar niet serieus lijkt te nemen. Wat gebeurt er toch in het stadje? Welke geheimen komen aan het licht?

'Moederskind' is een adembenemend spannend boek dat me vanaf pagina één vastgreep en niet meer losliet. Elke pagina bracht een nieuwe verrassende wending, waardoor ik continu op het puntje van mijn stoel zat. Ik kon niet wachten om de ontknoping te ontdekken en het boek heeft me dan ook niet teleurgesteld. Uiteraard had ik gedurende het verhaal al wel wat vermoedens waar het heen zou kunnen gaan. Klopten die? Dat laat ik in het midden, omdat jij waarschijnlijk ook vermoedens gaat hebben wanneer je het boek gaat lezen. Ik wil je niet beïnvloeden daarin!

De schrijver weet op meesterlijke wijze de lezer te misleiden en spanning op te bouwen door vanuit verschillende perspectieven te schrijven. Ook komen de verhaallijnen uit het heden en het verleden mooi samen. Gedurende het boek blijft je nieuwsgierigheid hierdoor geprikkeld. Ik heb dit boek binnen mum van tijd verslonden, zo boeiend was het! 'Moederskind' is een absolute aanrader voor liefhebbers van spanning en verrassende plots.

Meer recensies van dphn