Poëtische roman over jeugdliefde

E4D 29 november 2019
Na het lezen van de omschrijving begon ik enthousiast aan dit boek over twee jonge mensen welke op bijzondere wijze met elkaar verbonden zijn. Het boek begint goed maar veranderd al snel in een saaie, langdradige aanbidding van Giovanni ten opzichte van Selvaggia. Naarmate het boek vordert probeert de schrijfster een enkele keer het verhaal een onverwachte wending te geven welke jammer genoeg mislukt. De beschrijving op de achterzijde is ook bijzonder misleidend, als lezer verheug je je op een spannende ontknoping maar in plaats daarvan krijg je een bijzonder teleurstellend en voorspelbaar einde.
Erg jammer want Gaia Coltori bewijst wel dat een ze over een bijzonder mooie, poëtische schrijfstijl bezit. Ook weet zij onderwerpen zoals familie relaties en taboe mee te nemen wat nog enige afwisseling brengt. Vooral vanwege de sfeervolle schrijfstijl heb ik het boek dan ook toch 3sterren gegeven.

Meer recensies van E4D