Een schitterend boek

De tussenzus

Boek " de tussenzus " gewonnen bij de Hebban.
Een debuut van Vincent Kortmann, Tommie beslist op zijn verjaardag dat hij niet meer naar school wil, en gaat naar de administratie om dat te melden de persoon achter de balie meld dat hij toestemming van zijn ouders moet hebben waarop hij antwoord ik ben nu achttien dus meerderjarig en kan dat zelf beslissen. Zijn moeder een bekend dichteres is door een ongeval toen hij acht jaar was overleden. Als hij bij zijn vader die parlementariër is het meld dat hij stop met school, vind hij dat wonderwel oké, als hij maar iets anders gaat doe. Zo beland hij in de kringloopwinkel, waar hij op de auto komt met Jaap, een man van het volk. Tommie heeft een goede band met zijn stiefzuster Cleo, ze worden door hun vader eigenlijk aan hun lot overgelaten, Als ze contact zoeken met hem gaat dat altijd via zijn secretaresse, maar dat maakt hun niets uit, ze wonen in een groot comfortabel huis, en doen eigenlijk waar ze zelf zin in hebben.

Op een gegeven moment komt zijn vorige onderwijzeres Nederlands met de vraag of hij wil helpen bij het schrijven van een schooltoneelstuk. Tommie voelt zich gevleid en gaat dat dan ook doen. Het is een boek wat heerlijk leest en waar veel in gebeurt. Je leeft mee met de hoofdpersoon. Zeer de moeite van het lezen waard, heb het met plezier gelezen.

Meer recensies van edakanja (Anja Smulders)