Geeltands Geheim

Samleest 20 augustus 2019
We volgen het verhaal van Geeltand, die opgroeit in de Schaduwclan. Vanaf dat ze een kleine kitten is, wil ze niks liever dan de beste krijger te worden van haar clan. Haar trainingen gaan fantastisch en haar droom lijkt uit te komen, totdat ze tot een schokkende ontdekking komt waardoor ze noodgedwongen medicijnkat moet worden. De dromen die ze krijgt van de sterrenclan voorspellen niks goeds en bevatten een duister geheim. Haar eigen leven en dat van alle clans dreigt in gevaar te komen.

Erin Hunter haar schrijfstijl is net als in haar andere boeken prettig en aangenaam. Je vliegt door de pagina's heen. Een pluspunt en tegelijkertijd een minpunt is dat Erin Hunter scenes uitgebreid beschrijft. Prachtig, want je kunt je zo makkelijk een voorstelling maken van de wereld. In dit verhaal te veel gedaan, waardoor het boek te langdradig is geworden. Het boek telt bijna 600 pagina's, maar was beter geweest als het er een aantal minder had.
Het is leuk om meer de diepte in te gaan over een kat die je in de eerste serie hebt ontmoet. Ik ben dol oo Geeltand en leefde erg met haar mee. Het is prettig dat je haar al meemaakt vanaf dat ze een kitten is. Ondanks dat het boek een open einde heeft, zijn er weinig losse eindjes. Dit boek is zeker een aanrader!

Meer recensies van Samleest