Ben jij ook een Drama queen?

02 mei 2016
Dit is precies een boek die ik moest lezen, tot mezelf komen of werk aan jezelf.
Positiviteit maakt mensen vrolijker en stralender.

Ben jij ook een Drama queen?
Lees je ook alle story’s of prive’s of volg je nauwgezet alles wat er in je straat gebeurd bij de buren?

In iedere op drama beluste persoon schuilt een onverwerkt trauma. Drama is de manier waarop hij of zij om liefde vraagt en om hulp en begrip smeekt.

De rest van de quotes zijn duidelijk en naar waarheid.

Het boek bestaat uit drie delen en bij elk deel zit een inleiding.
Achter in het boek zit 20 blz aan bibliografie en een register.

Tijdens het lezen van het boek herkende ik veel wat mensen in mijn omgeving hebben.Maar dit boek zullen ze nooit lezen.
De éen zal het boek niet begrijpen, de ander blijft negatief etc.
Er staat in het boek dat je (chronische) negatieve mensen uit je leven moet bannen…dat is niet altijd mogelijk als het naaste familie is. Daar word in deel drie op ingespeelt.
Zelf heb ik wat punten uit het boek gehaald om aan te werken.
Er zit een zelf test in en een DramaDetox in en die heb ik uiteraard getest.
De uitslag van de zelf test mag ik niet over klagen ben tevreden met de uitslag.
Ben nog bezig met de DramaDetox maar wat ik al gedaan hebt geeft me al wel meer rust in hoofd en lichaam.

In het 2e deel wordt erg op allergie en gifstoffen in kleding – cosmetica – plastic – wasmiddel etc ingegaan, de schrijfster is Amerikaans en in Amerika hebben ze nog veel spullen met gifstoffen wat in Europa (Nederland) al verboden is. Het werd me allemaal wat te veel van dat allemaal, kwam dus voor mij over als milieufreak ipv. stress/drama te verhelpen.
Een “normaal” denkend mens als die ergens allergisch op reageerd koopt wat anders ipv het weer in huis te halen.

Sommige dingen vond ik ook wel vergezocht. Dat zij (de schrijfster) op die manier leeft hoeft nog niet voor een ander zo te werken.
Spiritualiteit heeft me altijd al aangesproken en kon me daar ook wel inverplaatsen.
Yoga (in mijn geval pilates) – ontspanningsmuziek dat doe ik al alleen mag ik het wel weer wat actiever gaan beoefenen. Yoga is rustgevend en daardoor kan je jezelf weer terug vinden en contact maken met de aarde waar door je weer positieve energie krijgt. Maar een bos of strand wandeling doet ook zo zijn wonderen.
Maar als ik het boek mag geloven is yoga het wonder middel voor alles incl. afvallen.
Dat gaat me dus weer te ver.
Alternatief dus “genees”middelen uit de natuur (valeriaan – kamille – melatonine) ja het werkt maar om nou de medicijnen aan de kant te gooien wat de artsen voor geschreven hebben NEE.

Ik heb dus de dingen er uit gehaald waar ik aan wil werken en wat voor mij van toepassing is. Heb zeker wel genoten van het boek. Het is echt een boek voor mensen die het aanspreekt om aan zich zelf te werken.

Cortisol geeft ons een onverzadigbaar hongerig gevoel en rimpels – van stress gaan we dus oud en dik uitzien!

Meer recensies van