Aanrader!

elinevandm 23 maart 2020
De stalker in de nacht van Robert Bryndza is deel 2 in de reeks rond Erika Foster. Eerder las ik al Het meisje in het ijs en dat verhaal kon toen rekenen op een 4 sterrenbeoordeling. De boeken van Bryndza zijn steeds vlot te lezen, mede door de korte hoofdstukken en ook Erika is in dit deel een pak aangenamer dan in deel 1. Niet meer het blaffende hondje, hier zien we op sommige momenten een nostalgische, emotionele vrouw.

Het verhaal zelf focust zich op alleenstaande mannen die vermoord worden, allen volgens een vast stramien. Een drug wordt hun toegediend en vervolgens krijgen ze de genadestoot door verstikt te worden door een zak. Erika en het team zijn aanvankelijk het spoor bijster en tasten in het duister qua motief, maar gaandeweg komen ze dichter op de hielen te zitten van de dader. Een overigens goed gekozen moordenaar die de slachtoffers dagenlang stalkt en hun gewoonten kent.

Bryndza heeft zich met dit deel nog meer op de kaart weten te zetten en heeft me met dit deel echt voor zich gewonnen. Dit deel vond ik beter dan deel 1 (hoewel dat zeker ook al aardig was!) en ik kan deze boeken zeker aanbevelen! Een dikke 5 sterren voor dit verhaal!

Meer recensies van elinevandm