Een vermakelijke en smakelijke feelgood

In dit tweede deel over Mare, hebben zij en Alex besloten in Toscane te blijven. Maar een huis kopen in Italië is nog wel een ding. Ze hebben het megadruk met hun werk, Mares concerten en het opvoeden van de ondeugende tweeling. Als haar dominante en bloedirritante schoonmoeder, dan onverwachts voor onbepaalde tijd op bezoek komt, weet Mare het allemaal niet meer. En dan is er ook nog de belachelijk knappe tuinman die Mares hoofd op hol brengt...⁣

Mening: In Van poepluiers tot Pavarotti liep het water me bij de beschrijvingen van het eten al in de mond en ook in dit tweede deel zijn de beschrijvingen weer heel uitgebreid! De omgeving wordt uitvoerig beschreven, waardoor je de setting helemaal voor je ziet en je echt in Italië waant. En dat is zeker geen straf! ⁣

Er gebeurt veel in dit boek, maar het verhaal gaat een beetje van de hak op de tak. Gelukkig zal iedereen met kinderen weten dat het leven met kleintjes sowieso een tikkeltje chaotisch en onverwacht kan zijn, waardoor het voor het verhaal niet echt storend is. Door de vele gebeurtenissen en problemen is het verhaal in ieder geval geen moment saai. ⁣

De problemen waar Mare tegenaan loopt worden in humoristische bewoordingen beschreven, maar soms heb ik het gevoel dat de problemen een beetje worden weggelachen en te makkelijk vanzelf opgelost worden. Daardoor blijft het verhaal op sommige momenten een beetje vlak. De keuzes die Mare maakt op relationeel en opvoedkundig vlak snapte ik niet altijd goed, waardoor ik helaas niet echt een klik met haar kreeg. ⁣

Conclusie: Een vermakelijke (en smakelijke) feelgood, perfect als je toe bent aan een zonnige vakantie.

Meer recensies van Elise (Kinderboekenhoekje)