Heel toegankelijk sciencefictionboek

Lizzie woont afgesloten van de buitenwereld in een oud landhuis. Ze hoopt dat haar vader snel terug zal komen. Tot er ineens een vreemde jongen bij het huis staat en haar vraagt mee te komen naar de planeet Sanu. Op datzelfde moment duiken er ook mensen op die duidelijk kwaad in de zin hebben, dus heeft Lizzie geen andere keuze dan de jongen te vertrouwen en in zijn ruimteschip te stappen. ⁣

Mening: Ik lees niet vaak sciencefictionboeken (de term sciencefiction schrikt me altijd een beetje af), maar dit boek heeft mij echt blij verrast! Dit boek is super toegankelijk. Door de uitgebreide beschrijvingen zie je de omgeving die Eline Vantilt schetst helemaal voor je. De personages hebben duidelijke en hele verschillende karakters, wat een leuke dynamiek geeft. De gebeurtenissen volgen elkaar snel op, waardoor er veel snelheid in het verhaal zit. ⁣Het verhaal bevat spanning, mysterie en fantasy/sciencefiction elementen. Deze onderdelen zijn allemaal subtiel en toegankelijk, waardoor het een heel geschikt boek is voor jongeren vanaf 12 jaar. ⁣
Fun fact: Voorbij de Sterren krijgt een vervolg, dat in 2023 gepubliceerd zal worden. Dat boek ga ik zeker lezen, want ik ben heel benieuwd hoe het verder zal gaan met Lizzie! ⁣

Meer recensies van Elise (Kinderboekenhoekje)