Dromend een dikke pil door

Elise Kleuskens 11 december 2019
Toen Morgensterns eerste boek The Night Circus uit kwam heb ik dat verslonden. In dit boek kregen we al te zien dat Morgenstern kan toveren met taal. Prachtig geschreven en ook nog eens een mysterieus verhaal. (Al moet ik zeggen dat vier jaar later het plot wel grotendeels uit mijn hoofd verdwenen is.) Toen ik in de Ready to Read van Van Ditmar las dat deze schrijfster een nieuw boek had geschreven, besloot ik het meteen te bestellen. Dat kan alleen maar goed zijn!
En dat was het ook! Een boek als geen ander, op briljante wijze geschreven. Dromerig, sprookjesachtig, een beetje gestoord, magisch, maar ergens toch redelijk realistisch aandoend. Het is echter wel een boek dat je in verwarring achterlaat. "Heb ik werkelijk maar één boek gelezen? Of waren het er stiekem tientallen?" Dit boek beschrijft meerdere verhalen, ogenschijnlijk geheel losstaand van elkaar, maar niets is minder waar. Al lezend in deze toch wel dikke pil ontdek je dat alles met elkaar verbonden is, hoe onwaarschijnlijk ook. Ik denk dat ik het boek wel opnieuw zal moeten lezen om daadwerkelijk alle geheimen te ontdekken. Een boek wat je bezig blijft houden dus!
Laat je niet ontmoedigen door het formaat, blijf gewoon verder dromen tot je aan het eind bent. Het is het zeker waard!

Meer recensies van Elise Kleuskens