Heftig, spannend en meeslepend

Ellen Aerts 24 mei 2021
Deze auteur verrast me telkens weer met haar originele en vooral beklemmende insteek op onderwerpen die al zo vaak zijn beschreven dat het niet origineel meer lijkt, maar eigenlijk wel is. Daniel en Mila belanden na een ongeluk op een domein dat gerund wordt door een sekteleider, Dominic. De man heeft duidelijk vanaf het begin geen fijne bedoelingen met hen, en dat merk je vanaf de eerste scène waarin hij zit. Gewoon door enkele zinnen en handelingen beschrijft de auteur op zo eenvoudige maar doeltreffende manier wie hij is , zonder zijn ware bedoelingen prijs te geven.
Als lezer leef je mee met Daniel, die de stem van de rede spreekt, en Mila, het goedgelovige maar krachtige meisje dat in de val is getrapt. En dan neemt het verhaal een heel andere draai en wordt het opeens zo'n beklemmend verhaal dat het doorlezen is tot het bittere einde. Waar de auteur dan opnieuw een twist van jewelste én een what if met de lezer meegeeft. Eén van mijn favoriete boeken van deze auteur, zonder twijfel.

Meer recensies van Ellen Aerts