Heerlijk spannend boek

Ellen Aerts 24 mei 2021
Unsinkable, die cover alleen al, heerlijk. En dan sla je het boek open en wordt je verwend met prachtige tekeningen en krantenknipsels. Het verhaal zelf dan. Katharina is een complex karakter dat worstelt in een wereld waarin vrouwen nog niet veel zeggenschap hebben over wie ze zijn en wat ze willen doen met jij leven.
Zwijgen en mooi wezen dus. Katharina is vrijgevochten en wil naar Amerika vertrekken op de Titanic, wat haar ook lukt. Maar dan zegt haar broer dat ze niet aan boord mag gaan van het schip.
De samenzweringstheorie die als basis diende voor dit boek bestaat echt en wordt ook voor waarheid aangenomen bij fans van complottheorieen, wat het verhaal bijzonder maakt. En daarnaast zijn er nog die spannende momenten wanneer de boot begint te zinken. Al weet je wat er zal gebeuren, toch hoop je ergens dat het niet zo zal zijn. En dat maakt dit boek ook weer zo bijzonder. Respect voor deze jonge auteur dat ze het durfde om dit wereldberoemde verhaal zo in handen te nemen en er haar bijzondere spannende draai aan te geven. Ik heb genoten van de eerste letter tot de allerlaatste.

Meer recensies van Ellen Aerts