Prachtig afgewerkt boek

Ellen Aerts 10 december 2019
Een debuut heruitbrengen nadat je al een tiental andere boeken hebt gepubliceerd is best moedig. Maar deze auteur deed het en bewees hiermee dat ze toch wel fier is op haar eerste werk.
En terecht. Azerty is een boek vol spanningen die zo voelbaar zijn dat ze haast van het papier afspatten.
Als kind werd Marijn ontvoerd door een psychiatrische patiënte terwijl hij onder de hoede van zijn oudere broer stond. Hij kan zichzelf na enkele weken bevrijden maar is getraumatiseerd voor het leven. Dit zorgt voor een compleet verwrongen relatie tussen de twee broers die elkaar nooit meer vinden, tot ze de kans krijgen om samen in een geërfd kasteel te trekken.
Ik hou van kasteel settingen en bij dit boek past het perfect. Een gebouw vol met kamers en donkere gangen, te grote ruimtes en vooral kille hoeken. Het past volledig bij de relatie van de broers en Marijns vriendin Louise, die de kloof tussen de twee nog vergroot.
Dit boek moet het niet hebben van de zware bloederige scènes, maar van de relaties en de personages die elk op hun manier bijzonder zijn. Het mysterie wordt opgebouwd tot een hoogtepunt.
Bovendien zijn de cover en het binnenwerk zo mooi dat het gewoon al een plezier is om dit boek vast te houden.
Geen perfect, maar wel een blijvend en beklijvend verhaal en het begin van een zeer boeiende carrière.

Meer recensies van Ellen Aerts