Dit wordt afkicken

EllenBdE 04 augustus 2020
Als Anson Bishop – hoofdverdachte van een reeks gruwelijke moorden – zich overgeeft aan de politie, legt hij een schokkende getuigenis af. Een getuigenis die niet alleen het onderzoek naar de seriemoorden op losse schroeven zet, maar ook de levens van de betrokken rechercheurs verandert.Terwijl Bishop wordt ondervraagd, worden kort na elkaar vier lijken aangetroffen. Ze zijn in zout gelegd en zorgvuldig gepositioneerd. Bij alle vier worden de woorden Vergeef me, vader gevonden. Voor rechercheur Sam Porter halen de woorden lang vergeten herinneringen naar boven, aan een verleden dat hij diep begraven heeft. Maar als Bishop in hechtenis zit, wie is dan de moordenaar?

Dit bloedstollende laatste deel over de moordenaar van het vierde aapje zal al je eerdere gedachten de grond inboren. Gaandeweg in het verhaal kom je er achter wie de waarheid spreekt en wie niet. En ook wie goed is en wie corrupt…
Je leert alle personages uit het verleden van Anson beter kennen waardoor je meer sympathie krijgt voor hem (althans dat had ik toch)
Zoals al bekend werd tijdens de eerste twee delen van de Sam Porter serie, is J.D. Barker een uitstekende schrijver die niet alleen de aandacht vast kan houden maar ook in het hoofd van de lezer kruipt. Zijn schrijfstijl is meeslepend en je blijft als lezer continu alert en nieuwsgierig naar het verloop van het boek.
Met zenuwslopende spanning en in een onverbiddelijk tempo onthult J.D. Barker eindelijk de ware identiteit van zijn seriemoordenaar. Bereid je voor op een meesterlijke finale! (die me deed schrikken en waar ik eerlijk gezegd een traan bij liet)
Ik heb moeten afkicken en zal de personages héél hard missen.

Meer recensies van EllenBdE