Familie-intriges in het prachtige Ierland

EllenOoms 10 januari 2021
De Ierse erfenis neemt je mee naar het mooie Ierland met zijn ruige kustlijn.

Het boek vertelt het verhaal van de 3 zussen, Ottie, Pip en Willow die na de dood van hun vader, de laatste knight van Ierland, na jaren weer samenkomen op het kasteel.
Tot ieders verrassing erft Willow, de jongste dochter die al jaren in Dublin woont, het kasteel. Wanneer ze dan ook nog aankondigt dat ze het kasteel gaat verkopen, drijft dit Ottie en Pip tot waanzin. De vraag is of ze hun verleden achter zich kunnen laten en of hun geheimen de band tussen de zussen niet voorgoed vernielt.

Vanaf het allereerste begin slaagt Karen Swan erin om ons met haar beeldende schrijfstijl een heel goed beeld te laten vormen van het mooie Ierland en de omgeving van het kasteel.
Het verhaal wordt afwisselend verteld vanuit het standpunt van de 3 zussen waardoor je ze best wel goed leert kennen.
Ze verweeft al meteen het nodige mysterie in het verhaal wat je doet verder lezen om toch maar te weten te komen wat er in het verleden gebeurd is en wat ertoe geleid heeft dat de band tussen de zussen niet meer is wat ze geweest is.

Het verhaal kabbelt rustig verder, misschien soms een beetje té rustig waardoor het voor mij geen pageturner werd. Swan voegt echter voldoende verrassende elementen toe aan het verhaal op het juiste moment waardoor je het boek toch niet kan wegleggen.

Ik heb een aantal fijne uurtjes doorgebracht met het lezen van dit boek en geef het 4*.

Het heeft me zeker aangezet tot het lezen van eerder werk van haar hand!

Meer recensies van EllenOoms