Een waardige opvolger

EllenOoms 25 januari 2022
In dit tweede deel van de Onder de bomen – serie pikken we de draad weer op waar we hem bij lentegroen hebben achter gelaten.
Sylvie voelt zich meer en meer thuis in het dorpje Grote Weijde en ook Ties lijkt zich helemaal te hebben aangepast aan haar nieuwe omgeving en de mensen. Ze heeft zelfs een vriendje.
Ook Sylvie en Freek zijn nader tot elkaar gekomen en verkennen voorzichtig waar dit allemaal naartoe leidt. Hoewel dit voor Freek geen al te eenvoudige opgave is.

In vergelijking met het eerste deel ontwikkelt het verhaal zich in dit tweede deel iets sneller. We hebben uitvoerig kennisgemaakt met de omgeving en de omstandigheden in het vorige deel en dat laat in dit deel meer ruimte voor de ontwikkeling van de personages en hun verhoudingen ten opzichte van elkaar.
Ook brengt ze in dit deel een beetje mysterie en spanning wat het verhaal net dat ietsje extra geeft.

Jackie weet als geen ander de onzekerheden en gevoelens weer te geven van een prille verliefdheid. Iets wat misschien nog wel een tikkeltje ingewikkelder is met een persoonlijkheid als Freek.
Het is mooi om hem als personage zich te zien ontwikkelen en het is mooi om te zien hoe Sylvie hier mee omgaat.

Ik geef dit boek vier sterren. Dit is een ster meer dan het eerste deel. Ik vermoed dat dit deels te maken heeft met het feit dat ik in het eerste deel echt aan het hele verhaal moest wennen maar dat ik nu toch wel helemaal mee ben.
Ik heb enorm genoten van dit tweede deel en kijk enorm uit naar het vervo

Meer recensies van EllenOoms