Het nieuwe jaar in met een knaller

EllenOoms 16 januari 2022
Tijdens een Halloweennacht ontmoeten Aaliyah en Connor elkaar. Gedurende een nacht hebben ze een geweldige tijd en ontsnappen ze even aan de werkelijkheid. Connor is echter nog niet klaar voor een relatie en Aaliyah probeert over haar net gebroken hart te komen. Ze zien elkaar dan ook niet meer terug.
Totdat Aaliyah twee jaar later de succesvolle zakenpartner van haar verloofde ontmoet: Connor Roe.
Aaliyah krijgt de kans van haar leven om seniorredacteur te worden bij het tijdschrift waar ze voor werkt. Het enige wat ze daarvoor moet doen is de meest begeerlijke vrijgezel van New York interviewen namelijk Connor Roe. Enige probleem is dat hij nooit interviews geeft.
Ze groeien steeds meer naar elkaar toe maar zit de timing ook dit keer weer helemaal verkeerd?

Oostenwind is het tweede deel van de Kompas serie. In het eerste deel maakten we al even kennis met Connor en zelfs toen was hij al een van mijn favoriete personages. En mijn god ben ik nu helemaal gevallen voor hem!
Wat een sterke personages heeft Brittainy neergezet. Zowel Connor, op wie je niet anders dan verliefd kan worden, als Aaliyah, de perfecte mix van kwetsbaar en meisje met ballen, worden heel goed uitgewerkt. We maken ook al kort kennis met Damian, het personage uit het volgende deel. Ook hij wordt zodanig beschreven dat ik heel nieuwsgierig wordt naar meer.

Het verhaal ontrolt zich in een heel aangenaam tempo. Het is op geen enkel moment saai, integendeel, ik kon het boek nauwelijks wegleggen. Het plot bevat voldoende elementen en twists die je constant geboeid houden en die je verder doen lezen.

Ik hou enorm veel van de schrijfstijl van Brittainy. Ze kan dingen soms zodanig omschrijven dat het net poëzie lijkt.

‘Soms moet je in beweging komen als je ziel zegt dat dat moet.’

‘Naar jou kijken voelt als de beste keuze die ik in lange tijd gemaakt heb.’

‘liefdesflitsen – kleine of grote momenten waarop je je verbonden voelt met iemand.’

Tijdens het lezen van dit boek zijn er een heleboel emoties de revue gepasseerd. Ik heb gelachen, ben verdrietig geweest en ben zelfs een beetje boos geweest. Ik werd vertederd en ben verliefd geworden.

Het was het eerste boek dat ik dit jaar heb gelezen en ik deel meteen 5*****. uit. Ik vond het fantastisch!

Ik kijk alvast uit naar het derde deel in deze serie en ben heel erg benieuwd of ze dit deel zal kunnen overtreffen want dit was voor mij toch wel behoorlijk indrukwekkend!

Meer recensies van EllenOoms