Een origineel en mooi liefdesverhaal

EllenOoms 31 oktober 2021
In liefde in tijden van ontkenning lezen we het verhaal van Anna de Jong en Peter Claes. Ze leren elkaar kennen in de gevangenis waar Anna werkt als bibliothecaresse en Peter zijn gevangenisstraf uitzit. De twee ontwikkelen een heel bijzondere band. Nadat Peter vrijkomt uit de gevangenis, lijkt het Anna niet te lukken om de gevoelens die ze voor Peter heeft los te laten. Peter ontdekt dan weer dat zijn leven terug op de rails krijgen niet van een leien dakje loopt. Zal het de twee lukken om de weg naar elkaar terug te vinden?

Liefde in tijden van het ontkenning is het los te lezen vervolg op het kortverhaal Liefde in tijden van moord dat je kan terugvinden in de verhalenbundel ‘Valentijn met twee’. Ik heb dit eerder deel niet gelezen maar dat is ook totaal niet storend bij het lezen van deze novelle. Ik heb op geen enkel moment het gevoel gehad dat ik dingen gemist heb uit het eerdere deel.

Het verhaal wordt afwisselend verteld vanuit het perspectief van Anna en Peter. Dit geeft je als lezer een heel goed beeld van de gevoelens van beide personages. Claudia weet deze heel goed over te brengen.

De schrijfstijl van Claudia is heel vlot en je loopt er heel vloeiend doorheen.
Het verhaal is niet een en al rozengeur en maneschijn en dat maakt het des te realistischer. Anderzijds is het ook nooit te zwaar op de hand.
Het is met andere woorden een mooi liefdesverhaal waar je zo doorheen vliegt.

Het krijgt van mij een dikke 3***

Meer recensies van EllenOoms