Prachtig boek!

Ellent72 07 november 2021
In de 3e young adult van Jacodine vd Velde leren we Iris, die ook in de vorige 2 boeken voorbij kwam, nader kennen. Een meisje met een rugzak die onder andere worstelt met het toelaten van lieve mensen in haar leven. Ze ontmoet Maduro die nieuwsgierig is naar haar en die met veel geduld haar muren af probeert te breken. Wat beschrijft Jacodine het moeilijke verhaal van Iris prachtig, met mooie vergelijkingen en symboliek! Het boek leest heerlijk weg door de prettige schrijfstijl en het is leuk om enkele bekenden tegen te komen uit de vorige youg adults. Naar mijn mening is de ontwikkeling van Jacodine als schrijfster goed te merken in dit mooie boek, waarin moeilijke onderwerpen zoals pleegzorg en zelfbeschadiging aan de orde komen. Ze heeft een goede balans gevonden tussen het aansnijden van deze onderwerpen en een prettige verhaallijn. Een echte aanrader dit boek en niet alleen voor young adults!!

Meer recensies van Ellent72