Goed debuut

Elly van der Meer 07 november 2019
Een moordenaar in Malmö valt in de vroege ochtend vrouwen aan in hun eigen huis. Er blijken overeenkomsten te zijn met misdaden die eerder gepleegd zijn in Kopenhagen. Er zitten wel jaren tussen , maar toch lijken de zaken in Zweden en Denemarken erg op elkaar. De plaats delict is het bekende Osterlen in Skane.

Rechercheur Tess Hjalmarsson , het ambitieuze hoofd van de Cold-case afdeling heeft hart voor de zaken waaraan ze werkt . Met collega Marie probeert ze de zaak van het verdwenen meisje Annika op te lossen. Andere collega’s hebben gefaald, zal het deze rechercheurs lukken om deze oude zaak op te lossen.

Er blijken meerdere personages in beeld te zijn , die de dader zouden kunnen zijn. De grootste rol is voor Tess, we leren haar kennen door haar drive om cold-cases op te willen lossen, we leren haar privé leven kennen door de relatie met haar ex en haar huidige vriendin.

Het boek is makkelijk te kezen, er is geen moeilijk taalgebruik. De stijl is vlot, de inhoud en opbouw van her verhaal zijn in orde. De spanning was er af en toe wel, maar niet constant. Het einde was wat voorspelbaar.

Verdwenen is een prima thrillerdebuut van Tina Frennstedt. Ze is naast auteur ook een succesvolle misdaadjournaliste , bij de Zweedse televisie .
Haar boek heeft in Zweden een thrilleraward gewonnen voor het debuut van het jaar.
Het is een echte aanrader.

Meer recensies van Elly van der Meer