Kleine en grote problemen

In een, tot op precieze uitgedacht woonwijk Shakers, rechtstreeks vanaf de tekentafel moet alles gebeuren zoals bedacht.
Maar dat is een illusie, bij de familie Richardson, vader, moeder en vier kinderen, is daar Izzy die niet in dat schema past. Ze is een buitenbeentje en volgens de ouders, een lastpak.
Als er dan ook huurders komen in de flat die de Richardsons hebben, de artistieke Mia en haar dochter Pearl, voelt Izzy zich aangetrokken tot de moeder. Ze geef het idee dat Mia haar begrijpt. Wat haar moeder Izzy niet kan geven, liefde en aandacht, krijgt ze wel bij Mia. Na schooltijd is ze dan ook altijd in het atelier van Mia te vinden.

De relaties tussen de andere kinderen Richardson en Pearl is in eerste instantie erg goed, maar met twee broers die beide verliefd worden op Pearl, komen er wat scheurtjes. Als er dan ook misverstanden over een zwangerschap de kop opsteekt, is moeder Richardson niet blij meer met haar huurders met verstrekkende gevolgen van dien.

Het boek is goed opgebouwd, het begint met het einde en wordt daarna van voren af aan verteld. De personages zijn goed uitgewerkt, behalve bij moeder Richardson, maar dat is ook de helft van het probleem.
Ik vind het een aanrader.

Meer recensies van Elly van der Meer