Iedereen in verwarring

In dit derde deel van de Cazalets, “Verwarring” van Elizabeth Jane Howard, volgen we vooral over de levens van Clary, Polly en Louise. Maar zijdelingskomen we ook meer te weten over de relatie tussen Edward en zijn vriendin Diane. En ook de wankelende relatie tussen Sid en Rachel komt tersprake.

Iedereen heeft te maken met verlangens die niet uitkomen. Verliefdheden worden niet beantwoord, geheime affaires die stranden en dan ook nog steeds de oorlog. Zelfs het voedsel is grauw en grijs, Over het lot van Rupert is nog niets bekend, heeft hij het overleefd. Ze hebben nogniets vernomen .
Verwarring alom, zehopen dat de oorlog snel voorbij zal zijn.

Alle personages komen ook aan de beurt maar staan meer op deachtergrond. Ze voelen inmiddels als bekende of zelfs familie van ons.

Ik kijk dan ook uit naar “Bevrijding” want dan pas is het verhaal compleet. Het is tot nu toe een heerlijke serie.

Meer recensies van Elly van der Meer