Een dijk van een debuut

Cody van Bernice Berkleef is een debuut, en wat voor een. Ze zet zichzelf meteen met dit boek op de kaart.

Het boek start met de ontreddering van Jelka, als ze ontdekt dat het ruim elf uur in de ochtend is en ze nog geen kreetje van Cody haar baby heeft gehoord. Het bedje is leeg en de politie meldt dat haar zoontje Cody er niet meer is. Haar man Oscar zit vast op het politiebureau nadat hij met een leeg autostoeltje van zijn zoon, het bureau is ingestapt. wat er met Cody aan de hand is en waar hij is, is een raadsel.
De hoofdstukken nemen ons mee naar de de gedachtes en handelingen van Oscar afgewisseld met die van Jelka.
Waar is Cody nu en wat is de rol van Oscar. Bracht hij hem naar de crèche en is Cody gekidnapt?

Doordat het verhaal door verschillende hoofdpersonen verteld wordt, blijf je lang in het ongewisse. En je voelt medelijden met Oscar maar ook met Jelka. Het is voor iedere ouder de ergste nachtmerrie.
Het boek is een echte pageturner, mede door de korte hoofdstukken. je wil en moet gewoon doorlezen omdat je de afloop graag wil weten.
Deze debuut thriller van Bernice Berkleef is erg goed en ik ben benieuwd naar een volgend boek van deze schrijfster.

Meer recensies van Elly van der Meer