Een must-read-weetjesboek

Els Van Haute 27 december 2019

100 maritieme uitvindingen, van Astronavigatie tot Zeemansgraf, door Michiel van Straten & Peter Schermer

Tijdregistratie en plaatsbepaling lijken voor de hedendaagse mens zaken alsof ze nooit uitgevonden zijn maar die altijd al aanwezig waren. Het is de normaalste zaak van de wereld geworden om op elk moment te weten wat er, waar ook op deze planeet, zich momenteel afspeelt. Maar dit was niet altijd zo. Van meridianen tot gps-localisatie, alles is ooit eens uitgevonden door de mens.

In het boek 100 maritieme uitvindingen bundelt Michiel van Straten de 100 belangrijkste uitvindigen die hun oorsprong vonden in de wereld van de scheepvaart. Op een beknopte, begrijpbare en grappige manier maakt van Straten ons duidelijk waarom sommige evidente zaken zijn zoals ze zijn. Meer nog: onder elk hoofdstuk plaats hij de titel van een boek mocht je over dat onderwerp meer willen weten.

100 maritieme uitvindingen is een boeiend weetjes-boek voor jong en oud, voor iedereen die geïnteresseerd is in scheepvaart, geschiedenis of graag wil ontdekken hoe onze smartphone steeds weet waar we ons bevinden.

Meer recensies van Els Van Haute