Beestig boek!

Els Van Haute 23 maart 2020
Boerderijdieren. Door Ingela P. Arrhenius

Een nieuwe Ingela is telkens opnieuw een feestje. Voor jong en oud. Haar tekeningen zijn vrolijk, grappig en gewoon ook heel mooi. Herkenbaar ook. Een echte Ingela haal je er zo uit.

Boerderijdieren is weer een pareltje. Nu we niet naar buiten mogen is het extra fijn om ‘de buiten’ naar binnen te halen. Zoals steeds is dit boekje perfect afgewerkt, met stevige kartonpagina’s die wel tegen een stootje kunnen. Bestand tegen uren kijk- en leesplezier, opnieuw en opnieuw.

Per pagina staat er 1 dier afgebeeld (16 in totaal) en daarbij de (soort-) naam van het dier. Momenteel is mijn favoriet het varken. Typografisch is het ook heel origineel gedaan. De kleuren en lettertypes doen wat retro aan. Iets dat Ingela altijd wel heeft, net dat maakt haar tijdloos, vind ik.

Doordat er amper tekst in staat is dit een boek dat de fantasie prikkelt, wat het samenlezen des te leuker maakt.

Ingela blijft geweldig!

Meer recensies van Els Van Haute