Nu!

Els Van Haute 13 september 2020
Red het klimaat. Door: Dalai Lama & Franz Alt.

Dit boek is een activistisch pamflet dat ons oproept om gehoor te geven aan de noodkreet van onze planeet, ons huis, Moeder Aarde.

Net als Greta Thunberg gelooft de Dalai Lama dat ons huis in brand staat, daarom staat hij ook achter Fridays For Future en schreef hij mee aan dit boek. Franz Alt, journalist en al 38 jaar bevriend met de Dalai Lama, deelt diens ideeën in verband met de klimaatopwarming, daarom werkte hij ook mee aan deze uitgave.
Hij schreef de inleiding en het nawoord. Daartussen lezen we een interview van Alt met de Dalai Lama en het milieugedicht van die laatste.

Want het klimaat dat zijn wij, deze problemen overstijgen religie. Er is geen wij/zij meer, iedereen gaat in de klappen delen en net daarom moet iedereen zijn steentje bijdragen. Minder vlees eten, bomen planten, zonne-energie aanwenden, zo moeilijk is dat in feite niet. We moeten gewoon ons hart laten spreken (scholing van het hart zou volgens de Dalai Lama al in de kleuterschool moeten beginnen).

Of je gelooft in reïncarnatie of niet, er is nog hoop maar dan moeten we wel nú handelen. Begin met het lezen van dit motiverend, urgent pamflet!

Meer recensies van Els Van Haute