Kinky!

Els Van Haute 11 juni 2024
The Dixon Rule. Door Elle Kennedy.

Yes, het tweede deel in de Campus Diaries reeks is verschenen. In het Engels, maar wel uitgegeven door de Nederlandse Uitgeverij Love Books. Binnenkort brengen zij ook de Nederlandse vertaling uit maar voor zij die niet kunnen wachten (ik dus) is de Engelse editie al verkrijgbaar.

The Dixon Rule volgt op het geweldige The Graham Effect en gaat dus ook over de kinderen van de Off-Campus reeks. We maken kennis met Shane (voormalige kamergenoot van Ryder uit deel 1) en ook ijshockeyspeler en Diana, cheerleader.

Ik geef toe dat ik er even in moest komen; dat komt omdat de personages nogal ver van me afstaan. Behalve Elle Kennedy lees ik geen boeken in dit genre en normaal zijn personages die zo met hun uiterlijk bezig zijn mijn ding niet maar Kennedy geeft ze gedurende het verhaal veel meer diepgang en onopgemerkt ga je toch van ze houden. De ene keer al wat sneller dan de andere maar uiteindelijk val je voor ze en blijken ze veel liever, toffer, grappiger en romantischer te zijn dan je zou denken.

Elle zou Elle niet zijn als er niet lekker veel hete seks zou plaatsvinden en die is deze keer misschien wel extra steamy. Elle Kennedy gaat mee met haar tijd dus gebeuren haar seksscènes altijd veilig en met consent (vind ik belangrijk) en deze keer is er ook liefdevolle aandacht voor kinks (kijken, bekeken worden, dominantie, trio’s,…): lekker!

Naast seks is er zoals altijd ook aandacht voor belangrijkere zaken en problemen: partnergeweld, ouder-kind relaties, terminaal ziek zijn, paniekaanvallen, trauma,… Misschien is een triggerwarning vooraf geen slecht idee.

Geregeld deed het verhaal me denken aan Melrose Place (de huizen omheen het zwembad) en Gilmore Girls (de bewonersvergaderingen): tof! Het vele dansen, de bijrol van coach Jensen, de gastoptredens van de oorspronkelijke cast én de Bonus Scene maken dat ik superhard genoten heb van dit boek en niet kan wachten op een vervolg. Elle Kennedy schrijft alsof haar leven ervan af hangt en slaagt erin om nog beter en beter (en heter) te worden: fan!

Meer recensies van Els Van Haute