Perfecte introductie

Elsbeth 16 juni 2023
Na de online ontmoeting met Helen Fields via Ambo|Anthos uitgevers kreeg ik dit boek als vooruitleesactie. Het is mijn kennismaking met deze auteur, maar ik wil gelijk alles van haar lezen.
Het verhaal vertelt over een serie ontvoeringen in Edinburgh die moeten worden opgelost door een ingevlogen Londense rechercheur met een Nederlands tintje en Amerikaanse psychologe-profiler. Fraaie karakters bij elkaar met leuke wisselwerking. Maar zeker niet de standaard 'man en vrouw en de samenwerking leidt tot romance'. Beiden moeten zich aanpassen aan de Schotse cultuur. De dader, een echte gestoorde, maakt het steeds bonter, waardoor je als lezer je ergste nachtmerries uitgeschreven ziet. Ontvoering en opsluiting kan nog veel erger. Maar de schrijfster weet ook goed de rare kronkels in zijn brein te verwoorden. Spannend tot het eind en prachtig geschreven.

Meer recensies van Elsbeth