Onopgelost mysterie

Elsbeth 16 augustus 2019
Een prachtig beeldend geschreven verhaal over een vriendengroep. Door de dood van een van hen leer je de anderen kennen, zowel in het nu, tegen het licht van de actualiteiten in Brazilië, als in hun gezamenlijke verleden op de universiteit. De overgeblevenen proberen te achterhalen wat er met hun vriend is gebeurd in de jaren dat ze hem niet zagen.
Het boek geeft een prachtig inzicht in een voor mij onontgonnen land. Met name de omgeving en achtergrond wordt met veel diepgang beschreven, maar alle personages blijven door sluiers omgeven, zodat je als lezer met dezelfde vragen blijft zitten als hun vrienden. Het verhaal is net als het leven dat wordt beschreven: niemand weet hoe het eindigt. Dit frustreert, omdat de aanloop in het boek met al zijn details suggereert dat het mysterie wordt opgehelderd. Helaas.

Meer recensies van Elsbeth