Heerlijk boek

EMBV 20 juni 2020
Een verhaal wat gebaseerd is op de Rothschilds, stelt Solomons ons voor aan The Goldbaums, een rijke Europese bankfamilie. De Goldbaums beïnvloeden in die tijd van Oostenrijk tot het Verenigd Koninkrijk en hoewel ze met hun rijkdom ongelooflijke macht uitoefenden, werden ze ook vaak doelwit van antisemitisme en vervolging.

Om de Goldbaum-dynastie te laten voortbestaan , trouwt Greta Goldbaum uit Wenen met de Engelse neef Albert Goldbaum. Zal Greta alles zijn wat Albert nodig heeft in een vrouw? Zal Greta liefde vinden bij Albert? Zal ze een manier vinden om het Huis van Goldbaum tot leven te brengen? En als er levens en familie op het spel staan, kan Greta dan een manier vinden om hen te redden in de meest erbarmelijke omstandigheden? Wie het boek leest zal er achter komen.

De schrijfstijl en de details die de auteur gebruikt, trekken je mee in het verhaal, hoewel een deel ervan gevuld is met politiek en zakendoen. Ze voegt genoeg familiedrama en interesse van het tijdperk toe om je aan het lezen te houden. Dat maakt het saaie gedeelte van het zakendoen meer dan goed. In het verhaal zitten voor je gevoel wel enkele gaten. Om geen details te verraden kan ik dat hier niet uitgebreid beschrijven. Maar er gebeuren dingen waar je met vragen zit en wilt weten hoe en wat. Het geeft het gevoel dat verhaal niet compleet is.

Als je graag leest over aristocraten, politiek, Europese geschiedenis aan het eind, oorlog en de niet-openbare kant van de rijken, dan is De Goldbaum-dynastie absoluut een aanrader.

Meer recensies van EMBV