Goede Thriller

EMBV 23 december 2019
Dit was een plezierige historische misdaadthriller van een auteur die alom bekend is, maar waar ik nog geen boek van had gelezen. Ik wist dan ook niet zeker wat ik ervan moest verwachten, maar het was zeer aangenaam. Ik zal zeker meer van deze auteur gaan lezen.

De hoofdpersoon Archer is een boeiende personage. Hij komt sympathiek over, maar met voldoende fouten om hem interessant te maken. Zijn karakter wordt goed uitgediept. Je krijgt als lezer een band met Archer. In het verhaal zijn er genoeg bewijzen dat Archer betrokken is bij zaken die het daglicht niet kunnen verdragen. Echter, als lezer weet je dat hij het niet heeft gedaan. Gelukkig gelooft de aan de zaak toegewezen detective ook dat hij het niet heeft gedaan en werken ze samen om de dader te achterhalen. Er zijn veel dingen die niet lijken wat ze lijken en het is aan deze jongens om het uit te zoeken.

De personages zijn leuk en ik vond dat het tijdperk waarin het zich afspeelde goed werd beschreven, zoals de behandeling van vrouwen door mannen in die tijd. Met het spanning- gehalte zit het goed. Je blijft door het hele boek heen goed geboeid. Nergens wordt het te langdradig. De auteur heeft een vlotte manier van schrijven en weet je hierdoor vanaf het begin mee te zuigen in het verhaal.

Meer recensies van EMBV