Boeiende roman

EMBV 02 november 2020
Onlangs in contact gekomen met de auteur Gert-Jan van den Bemd. Wat dan ook inhoudt kennis maken met zijn werk. In dit geval het boek ” Na de val”. Om maar meteen met de deur in huis te vallen. Het was een aangename kennismaking.

In het boek maken we kennis met Sofia Nauta, een jonge dame die plotseling voor de taak staat alles rond het overlijden van haar vader te regelen: o.a. de crematie en het leeg halen van de woonruimtes van haar vader. Dat is het begin van een spannend en boeiend verhaal op zoek naar de waarheid. Wat heeft er voor gezorgd dat het gezin waaruit Sofie komt zo verbrokkeld is?

Er volgt een zoektocht naar de waarheid, vol spanning, emoties en ook humor. Deze combinatie zorgt er samen met de vlotte schrijfstijl van de auteur voor dat je door het boek heen vliegt. Het is ook allemaal heel beeldend geschreven. Je hebt het gevoel als lezer dat je aan de zijlijn het allemaal mee beleeft. Het is allemaal levensecht. Tussen de regels door voel je ook thema’s die er toe doen zoals : Eenzaamheid, schuldgevoel, familie, vriendschap en loyaliteit. Loyaliteit met soms vergaande gevolgen….

Samengevat : Een boek dat heerlijk is om te lezen, en wie goed tussen de regels door kan lezen weet waar het omdraait : Wat maakt de personages hoe ze nu zijn? Dat weet de auteur op een boeiende wijze neer te zetten. Een goede psychologische roman. Absoluut het lezen waard.

Meer recensies van EMBV