Wie wil zoiets schrijven/lezen?

eReader 05 december 2020
Wat een walgelijk boek. Niet alleen vanwege het gehalte aan ´vieze mannetjes´, maar de aandacht die het verstopte riool krijgt. In geuren en kleuren wordt erover geschreven. Leuk voor kindertjes op de lagere school die over poep en pies kunnen lachen, maar te veel aandacht in een boek voor volwassenen.

Als dat nu alles zou zijn, so be it. Helaas. De karakters zijn oninterresant, omdat de schrijfster er niet in slaagt ze boeiende te maken. Ik heb met geen enkel karakter in het boek empathie gevoeld. Het leek nog wat te worden toen er wat meer openheid over het verleden van sommige personages kwam en twee personages nader tot elkaar kwamen, maar het werd al snel dubieus of daar toekomst in zat..

Nu moet ik geloven, dat een knappe, jonge meid een tamelijk drastisch en riskant besluit neemt. Daar wijdt ze één zinnetje aan en daar moet je het als lezer mee doen. Waarom ze voor twee objecten kiest en juist die objecten laat de schrijfster in het midden. Net zoals de vraag waarom de dame in kwestie met wee andere bewoners het verhaal afsluit. Hoe zit het met nummer drie'? Niets over gesprekken, gedachten, gevoelens, twijfels.
Alsof de schrijfster geen tijd meer had, want ze moest de deadline hales.

Een miskoop. Ik hoop iemand anders daarvoor te behouden. Er is heel wat beters verkrijgbaar voor de 12,50 euro die ik voor het boek betaalde.

Meer recensies van eReader