Lezersrecensie
Boek vol inspiratie om te investeren in vrouwen
In haar boek EVAlutie spoort Kristel Vanderlinden aan tot een herwaardering van vrouwen in innovatie, marketing en productontwikkeling. Ze confronteert je met opvallende feiten: vrouwen vormen 50 % van de wereldbevolking, maar zijn verantwoordelijk voor 80 % van de aankoopbeslissingen. En dat terwijl amper 1 % van de R&D hierop inspeelt. Dit contrast maakt haar boodschap direct en confronterend.
Vanderlinden illustreert concreet hoe vrouwen vaak als “kleine mannen” worden behandeld—denk aan autoproducenten die veiligheidssystemen niet afstemmen op het vrouwelijke lichaam. Ze laat zien hoe historische uitsluiting van vrouwen in onderzoek—bijvoorbeeld in de geneeskunde—leiden tot gebrek aan data over vrouwen. Ze geeft vooral hoop hoe het anders kan! Zo past Zara haar webshop aan op inzichtelijk vrouwelijk koopgedrag—met succes
Wat dit boek extra sterkt maakt, zijn de inspirerende voorbeelden uit FemTech, FemHealth, FemFinance, Femsports en meer—bedrijven die durven breken met de norm en kansen benutten. Vanderlinden biedt ook zes krachtige adviezen aan bedrijven: zoals het stellen van de “Wat als"-vraag, onderzoek doen naar vrouwen en investeringsbudgetten verdelen.
Conclusie: EVAlutie is een scherp geformuleerd, goed onderbouwd en hoopvol boek dat uitnodigt tot actie—zowel bij ondernemers, investeerders als consumenten. Het geeft concrete handvatten om de EVAlutie te versnellen. Vier sterren waard. Lees mijn volledige recensie op: https://leeseenzakenvrouw.nl/recensie/recensie-evalutie-kristel-vanderlinden/
Vanderlinden illustreert concreet hoe vrouwen vaak als “kleine mannen” worden behandeld—denk aan autoproducenten die veiligheidssystemen niet afstemmen op het vrouwelijke lichaam. Ze laat zien hoe historische uitsluiting van vrouwen in onderzoek—bijvoorbeeld in de geneeskunde—leiden tot gebrek aan data over vrouwen. Ze geeft vooral hoop hoe het anders kan! Zo past Zara haar webshop aan op inzichtelijk vrouwelijk koopgedrag—met succes
Wat dit boek extra sterkt maakt, zijn de inspirerende voorbeelden uit FemTech, FemHealth, FemFinance, Femsports en meer—bedrijven die durven breken met de norm en kansen benutten. Vanderlinden biedt ook zes krachtige adviezen aan bedrijven: zoals het stellen van de “Wat als"-vraag, onderzoek doen naar vrouwen en investeringsbudgetten verdelen.
Conclusie: EVAlutie is een scherp geformuleerd, goed onderbouwd en hoopvol boek dat uitnodigt tot actie—zowel bij ondernemers, investeerders als consumenten. Het geeft concrete handvatten om de EVAlutie te versnellen. Vier sterren waard. Lees mijn volledige recensie op: https://leeseenzakenvrouw.nl/recensie/recensie-evalutie-kristel-vanderlinden/
1
Reageer op deze recensie