Koortsachtig boeiend

Estee Followes 17 juli 2020
Deze dikke pil heb ik gelezen, alsof ik een goede serie aan het binge watchen was. Ik was steeds benieuwd hoe het verder ging.
Deon Meyer heeft een heel eigen schrijfstijl en dat sprak me aan. Het is weer eens wat anders dan het geijkte.

Het boek is geschreven vanuit verschillende personages, die ieder hun kijk op de geschiedenis van Armanzi vastleggen. De hoofdpersonage Nico Storm komt het meeste aan het woord. Door de losse verhalen die toch met elkaar verbonden zijn, kon ik een goede voorstelling van de personages maken. Ook heb ik meegeleefd met de (wan)hoop, het (wan)trouwen, de machteloosheid, het afzien en het verdriet van de burgers van Amanzi.

Ik heb getwijfeld of ik het vier of vijf sterren zou geven. Ik geef het er toch vijf, omdat ik respect heb voor de auteur om iets neer te zetten dat zo veel onderzoek en tijd heeft gekost. Ik heb ervan gedroomd en ik heb ervan genoten.

Meer recensies van Estee Followes