lekker luchtig boek

FadiAnthonio 30 december 2023
Als nieuwkomer in deze reeks van 17 boeken, was ik in eerste instantie toch bang dat ik niets van het verhaal zou begrijpen. Niets is minder waar: elk personage wordt op een subtiele manier geïntroduceerd, waardoor je snel een idee krijgt van wie ze zijn en wat ze betekenen voor Rosa, die de hoofdrol heeft in alle boeken.

Het boek draait om Rosa, die na jarenlang geen contact te hebben gehad met haar vrienden, de banden weer aanhaalt. Hun reis naar het buitenland zorgt voor een avontuur vol avonturen, onverwachte wendingen en nieuwe ervaringen.

Dit boek is lekker luchtig en lees je binnen no-time uit. Ik vond wel dat het boek hier en daar nog best wat “kinderlijk” geschreven was, het voelt soms alsof je weer op de middelbare school zit. Toch bleef het een boeiend verhaal, met goede verhaallijnen.

Persoonlijk ben ik na het lezen van dit boek niet per se geneigd om terug te gaan en de 16 eerdere delen te lezen. Maar soms is het gewoon heerlijk om jezelf te laten meeslepen in de fantasie van de schrijver.

Meer recensies van FadiAnthonio