prima

FadiAnthonio 03 februari 2024
In "Vuurduivel" van Nathalie Pagie wordt een jong gezin op een picknickdag abrupt geconfronteerd met een tragisch incident waarbij Kirstie in brand vat en overlijdt. Haar man Jake wordt later gerekruteerd voor een eliteteam van de brandweer om een teruggekeerde terrorist, bekend als de vuurduivel, te stoppen. Het verhaal speelt zich af in Australiƫ in 2052, met extreme temperaturen en brandveilige eilanden. De vuurduivel eist geld en dreigt met branden, waardoor Jake en zijn team voor een raadsel staan. Emily, Jake's zus, onderzoekt bizarre overlijdens, vergelijkbaar met Kirstie's, en ontdekt een verband. De vuurduivel blijkt een maatschappelijk probleem als klimaatverandering te belichamen. Ondanks de voorspelbaarheid van de dader, biedt Pagie een vlotte schrijfstijl en weet ze het verhaal boeiend te maken met realistische personages en sfeervolle beschrijvingen. Persoonlijk vond ik het een prima boek, hoewel niet buitengewoon, en makkelijk leesbaar, zij het niet heel realistisch.

Meer recensies van FadiAnthonio