Het licht in jou en mij

fantasybooklover3 03 augustus 2023
Ik heb ontzettend genoten van dit boek en raakte ontroerd door de mooie quotes die hierin te lezen zijn. Vele raakten mij in mijn hart en dat is juist een goed teken.

Ik vond dit boek erg goed en leefde erg met de personages mee. Misschien is de recensie niet super gedetailleerd, maar ik wilde niet al teveel spoilers geven voor mensen die het boek nog niet hebben gelezen. Het licht in jou en mij is de nieuwste YA van Jacodine van de Velde, over twee personages die allebei kampen met een chronische ziekte. Ik leefde met de personages mee alsof ik er zelf bij was. En dan de schrijfstijl en de mooie betekenis achter het boek, dat zorgt ervoor dat ik dit boek een absolute aanrader vind! Ook als je zelf niet met een chronische ziekte kampt, kan je iets aan dit boek hebben zodat je iemand anders die dit wel heeft misschien beter kan begrijpen. Niemand is zoals het aan de buitenkant lijkt, iedereen kampt met zijn of haar eigen dingen, een eigen verleden en eigen problemen... Dat heeft me heel erg geraakt. Oordeel niet op wat je aan de buitenkant ziet, want aan de binnenkant schuilt misschien wel een heel ander persoon. En niet iedereen durft die andere persoon van zichzelf te laten zien...

Jacodine, je hebt weer een erg mooi boek neergezet! Ontzettend bedankt dat ik deel mocht nemen aan de blogtour.

Mijn volledige recensie kan je lezen via de volgende link:

Meer recensies van fantasybooklover3