Op zoek naar je verleden, is dat wel een goed idee?

Fardau 07 maart 2022
Wanneer haar grootvader sterft erft Wanda de kapitaalkrachtige boerderij. Wanneer het testament voorgelezen wordt blijkt dat er nog een oud codicil aanwezig is waarbij een groot deel van de erfenis is toegeschreven aan een voor Wanda totaal onbekend persoon.. Wanda gaat op onderzoek uit en duikt in het verleden van haar familie. Dat blijkt niet zo fraai te zijn als ze altijd dacht.. had ze dit maar nooit geweten!

Dit is weer een prachtige historische roman van Joanne A. van Artchem waarin ze weer in de geschiedenis van Salland/ Twente duikt. Dit keer speelt het verhaal niet de jaren '30 of '50 maar rond 1850.
Het verhaal is een mooie combinatie van historische feiten en een verhaal waarvan je wilt weten wat er nu precies gebeurd is in het verleden. Ik heb meerdere boeken van deze schrijfster gelezen en misschien is dit wel een van mijn favorieten. Ik hoop stiekem op een vervolg :)

Meer recensies van Fardau