Superspannend boek voor iedereen die van avonturen en fantasy houdt

Fardau 01 juli 2020
Het verhaal:

De hoofdpersoon Noah woont in een prachtig land (Noorderland)en om dit land veilig te stellen wordt hij samen met een aantal anderen geselecteerd om mee te doen aan een missie waarbij gevaarlijke opdrachten moeten worden uitgevoerd om in totaal 4 elementen te bemachtigen. Degenen die dit lukt worden lid van de jeugdraad en zullen mogen meebeslissen over de toekomst van dit bijzondere land. Elke deelnemer aan dit “toernooi” moet zelfstandig deze 4 elementen zien te bemachtigen. In zijn missie om dit voor elkaar te krijgen moet Noah het opnemen tegen enge dieren, rare wezens en gemene, achterbakse pestkoppen en krijgt hij veel tegenslag te verwerken. Zal het hem lukken om zijn land te redden...

Mijn mening:
de eerste 3 hoofdstukken (het zijn korte hoofdstukken van ong 7-10 pagina’s per hoofdstuk) vond ik het wat moeilijk om in het verhaal te komen. Maar vanaf hoofdstuk 4 begint de missie en de zoektocht naar de 4 elementen. Hoe verder ik las, hoe meer ik in het verhaal raakte en nieuwsgierig werd naar hoe het zou aflopen en of het Noah zou lukken om de missie te volbrengen.
Het deed me wat denken aan Harry Potter en dan vooral deel 4 De vuurbeker en ook aan The Lord Of The Rings en daarbij vooral het landschap en de moeilijke voettocht die De Reisgenoten daarin maken.

Een prachtig spannend verhaal dat je echt een kans moet geven.

Meer recensies van Fardau