Deelgenoten in de misdaad Tommy & Tuppence omnibus

Fardau 11 juli 2019
Een iets minder bekend duo van Agatha Christie is Tommy en Tuppence. Dit boek is een omnibus met een deel van de verhalen van dit speurdersduo. In het 1e verhaal ' De geheime tegenstander' is het 1e verhaal. Hierin leren Tommy en Tuppence elkaar beter kennen en starten zij hun detectivepraktijk. Dit is een volledige roman. De andere verhalen zijn korte verhalen. Persoonlijk houd ik zelf meer van langere verhalen en daarom is 'De geheime tegenstander' mijn favoriet uit dit boek. Het leuke aan Tommy en Tuppence vind ik dat het een jong en fris duo is met leuke tegengestelde karakters. In de andere boeken worden Tommy en Tuppence ook ouder (in het laatste deel is het ondertussen een oud getrouwd stel) en maken ze een groei door als personages.

Zeker een aanrader als je eens wat anders wilt lezen van Agatha Christie en lees ook vooral de vervolgdelen over Tommy en Tuppence!

Meer recensies van Fardau